8. Természettudományos és mûszaki képzés
„Egy-egy minta értékû fizika óra, kémia óra én úgy gondolom, hogy úgy megtudja szólítani a gyerekeket, hogy az õ affinitásuk, érdeklõdési körük ebbe az irányba mozdulhat el.” (Koczinszky György, ME GTK)
|
||
|
|
|
Képzés színvonala-hallgatók szerint Mûszaki képzés |
A mûszaki képzésre jelentkezõk számának alakulása a 2000-es évhez képest |
A legnépszerûbb tanári specializációk |
A magyarországi felsõoktatási közbeszéd 2008-ra egy tekintetben felzárkózott az euroatlanti egyetemi világhoz: elérte a döntéshozók és a sajtó ingerküszöbét a természettudományos és mûszaki továbbtanulás problémaköre. Míg például G. W. Bush elnök a 2006-os State of the Unionban hirdette meg a középiskolai matematikai és természettudományos oktatás fejlesztésének szükségességét, addig nálunk akkoriban még a „minek annyi bölcsész” megjegyzések szintjéig jutott el a helyzetfelismerés. Bõvebben>>>