Mitõl színvonalas az egyetem?
A felsõoktatásban tanuló hallgatóknak az oktatás színvonalával szembeni igényszintjük igen sokféle. Mást várnak el az elitegyetemek magas pontszámmal bekerült hallgatói, mint az inkább csak a diákéveket meghosszabbító képzéseket kínáló intézmények látogatói.
A Felvi-rangsor közel félszáz szempontot alkalmazva méri a hallgatók véleményét, amibõl jól láthatóak ezek a különbségek. Az értékelésekbõl egy érdekes, állandósult ellentmondás rajzolódik ki: a legszínvonalasabbnak tartott intézmények diákjai általában kifejezetten elégedetlenek saját intézményük szakmai szolgáltatásaival, különösen az oktatók hozzáállásával. A nagy presztízsû, tradicionális képzõ helyeken a diákok sokkal kritikusabbak az oktatás színvonalával kapcsolatban, mint az újabb alapítású, kevésbé neves intézményeken. Ezekben ugyan elégedettek a hallgatók saját intézményükkel és gyakran jó értékelést adnak az ottani oktatás minõségére, de véleményük szerint az ismertebb, jó nevû intézmények náluk jobb színvonalúak.
A felmérések azt mutatják, hogy az intézmények hallgatói az elméleti képzés színvonalát szinte minden intézményben jobbra értékelik, mint a gyakorlati képzést, a tanultak gyakorlati alkalmazhatóságát.
Gazdasági képzés Képzés színvonala |
Természettudományi képzés Szakmai színvonal Hallgatók véleménye alapján |